Föreläsning?

Andra skoldagen, Tisdag, då vi skulle ha vår första riktiga föreläsning. Den började med att alla gick in i salen och satt och väntade på läraren som kom några minuter sent. Han presenterade sig som Sven och började sedan prata om kemiformler, energi, flödestäthet,magnetfält, olika plan och andra matte formler. Det han började med att ta upp förstod alla men ju mer han pratade desto mindre förstod vi och tillslut såg alla ut som frågetecken.. En kille som kom in sent och va dyngstressad vart ut skickad för att så fort han satt sig ned ringde hans mobil och han fick inte av ljudet..När han gått ut ur klassrummet kollade nog alla en extra gång så att ljuder verkligen var av på telefonen, man vill ju inte bli utkastad från första föreläsningen! När Sven hade pratat i ca en halvtimme och yrat bort oss rätt rejält så kommer våra phaddrar in och säger "Välkomna till Mälardalens Högskola. Såhär går ju naturligtvis inte en vanlig föreläsning till. Vi ska på stadsvandring, så vi samlas där ute". Alla drog en suck av lättnad (PJIUUUH) när det gick upp för oss att hela föreläsningen vart fejk ! Tjii fick vi ! När vi kom ut fick blev vi indelade i grupper om 8 och fick ett papper med 6 eller 8 bilder, som var tagna i någonstans i stan, på som vi skulle leta upp. Sedan fick vi sluta för det skulle vara fest på kvällen men jag orkade inte gå på den, så var hemma och grejade och gick en sväng i området.

Onsdagar är vi lediga så igår gjorde jag inte så mycket.. Åkte in till skolan för att jag tänkte att jag skulle vara duktig och fixa mitt mdh-kort men icke ! Stod i kö i säkert en och en halv timme och när jag nästan va framme, kanske va 8 pers framför mig, då vänder de som stod längst fram i kön och säger "Kortmaskinen har gått sönder, de gör inga mer kort idag", jag trodde dom skämtade.. Så mitt besök till skolan var helt ogjort!

Nu ska jag göra mig i ordning för föreläsning, om de nu är på riktigt man kan ju inte veta säkert!
HA DÄ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0