Torsdag 14 Oktober

Imorse vaknade jag av att regnet slog så hårt mot rutan att jag trodde den skulle gå sönder, men bestämde mig ändå för att cykla till skolan. Tog på mig hela regnstället och när jag sedan kom ut till cykeln så hade det slutat regna! Så regnbyxorna åkte ner i väskan och så bar det av.
Detta är min cykel vag till skolan, 5 km.

Hade matte idag, de flesta av våra mattelektioner har inte varit så givande, men denna var det. Och våran mattelärare Anna är lite rolig ibland. Idag sa hon såhär "Ni kan välja mellan två metoder när ni ska läsa detta, metod 1 tar lite längre tid än metod 2 men båda två är möjliga, ungefär som att åka från västerås till stockholm via malmö eller västerås- stockholm via enköping."  Efter mattelektionen så räknade jag klart redovisningsuppgiften som ska vara klar på måndag, den ska bara renskrivas nu. Skönt! En sak mindre att tänka på.

Imorn blire excelövning sen matte. Så ska snart dunka huvet i kudden :) Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0